bayarna

Side 10/9

Publicerad 2011-09-10 23:38:23 i Allmänt,

I morse tog jag löpningen ner till stranden för att paxa solstolar...Var där 09 och då var det nästan upptaget överallt...!
Hotellet ligger rätt högt ovanför stranden och hissen går inte ändå nerifrån utan det är en hel del dryga trappor som ska forceras innan man är uppe igen. Men med tanke på att vi äter så god mat här så är det väl bara bra med lite extra motion.

Har mest slappat vid havet idag, läst ut 2 böcker. Bla Morgan Allings "Kriget är slut", helt suvurän bok! Vilket helvete han genomlidit som barn! Per kämpar på med "Paginikontraktet", den är också väldigt bra!

Efter en god middag med efterrätt igen vandrade vi iväg mot Gamla Side, det är 3 km dit från hotellet, men man går efter en strandpromenad med massa hotell och barer så det gick rätt fort.

Ca halvvägs hittade vi åt "Marias kläder" och blev väl omhändertagna av en svenska, i den affären är det redan prutat och klart och där kommer vi nog köpa mest av kläderna!



Vandrade sedan vidare och kom in till själva shoppinggatan, vilken skillnad mot för 10 år sedan!
Mycket mera affärer och restauranger och framförallt INGEN hets från varken butikägare el inropare!
Jätteskönt!
Jag har hittat en skinnjacka, har ju varit på jakt länge! Nu fanns den inte i rätt färg, men de syr upp en till mig tills på tisdag kväll, provning kl 21 och kl 22 är den klar!
En väldigt enkel, men stilren i mjukast skinn!

Per shoppade loss på jeans hos en väldigt trevlig kille, medans byxorna syddes upp, drack vi äppelte och pratade om livet. Han var väldigt intresserad av mitt jobb, och vi hade diskussion om hur man bäst skulle undvika att få hjärt-kärl sjukdom. Här i Turkiet röker de flesta som borstbindare och det gjorde även han...











Hittade även denna affär...men har inte köpt några skor...än...men 2 väskor...



Väl tillbaka på hotellet efter lika lång vandring, svettiga och törstiga fick jag sån lust att göra en repris på vårat nattliga bad på Koh Lanta, när jag, Per, Mona och Lars "tjuvbadade" i poolen på natten =) Det skulle ha vart så härligt!

Kommentarer

Postat av: Lollo

Publicerad 2011-09-11 00:23:36

Va kul att få ta del av er resa och man känner värmen ända hit :) Vi var där i juni och flera av butikerna var även vi i. Ha det gott!

Postat av: Marlene

Publicerad 2011-09-11 08:58:27

Härligt ni har det, vad jag längtar tillbaka :)

Vill bara tala om att jag bodde vid Marias butik när jag var där :)

Ha en fortsatt trevlig resa :)

Kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-11 12:11:55

Låter hur bra som helst!! Glöm bara inte bort att åka hem på Torsdag! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela