bayarna

En dag i Meyas liv....

Publicerad 2010-05-09 19:36:24 i Allmänt,

Jag vaknar alltid tidigt, kan ju inte sova bort hela dagen. Mitt motto här i livet är fullt ös - medvetslös!
När jag fått gå ut och kissa lite så vankas det frukost, men matte är såååå taskig så hon ger Sirius något som ser och luktar mycket godare, brukar passa på att gå dit och knuffa bort honom och ta mig en munsbit när ingen ser, men tyvärr har de tvåbenta kommit på mig så de passar hans matskål! Orättvist!
Sen är det dags för motionspass nummer 1, matte tror att jag ska ut och göra lite behov men nej då inte jag inte.
Först ska jag dra upp lite lökar i rabatten, tycker att gult är fult så de ska bort...
Sen så måste jag ner i dikena och se om det kommit något gott dit under natten, skyndar mig att svälja det helt eftersom matte är så grinig. När jag inte får vara där längre så drar jag en repa runt gräsmattan, hinner suga på en sten en stund, gömma mig under buskarna, gräva en stund till i rabatten osv.
Brottningsmatch med brosan är också skoj, jag brukar få ligga överst och brottas, ibland blir han lite less och säger ifrån men jag har genomskådat honom så jag bryr mig inte så mycket!

När jag frestat allas tålamod en bra stund, brukar jag sätta mig ner och se bedårande ut, då glömmer de fort att de var less mig =)



Sen blir det dags för att sova en stund, vill gärna ligga nära Sirius, men han uppskattar det inte lika mycket som jag...




Här snarkar jag gott!

Efter några timmars sömn så är jag i full gång igen, samma race som i morse!

Men jag är hjälpsam också, först hjälpte jag matte att trimma brorsan, hängde i öronen samtidigt som hon skulle klippa, men tror ni hon var tacksam? Nej då! Tyckte att jag var ivägen...

Sen tänkte jag att jag kan väl sopa iallafall...

Men hur jag än försökte så fick jag inte tilll det...


Matte tyckte att jag skulle förevigas som 9-veckors valp, stå på köksbordet och posera, vilket trams...





Nej nu har jag inte tid längre, har sååå mycket mera jag ska hinna med idag....
Hej svejs!


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-09 21:21:35

Hahaha, fullt upp för Matte och Husse men hon är ju såå fin :)

Postat av: Lena

Publicerad 2010-05-10 20:31:29

Valppenningdagar skulle ingå vid införskaffande av valp......blir trist att börja om att arbeta med något så sockersött hemmavid....tur din arbetskamrat också är ganska.....kanske inte söt..... men trevlig i allafall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela