bayarna

Glädjeämnen....

Publicerad 2010-02-04 21:05:03 i Allmänt,

Insåg  efter att jag gjort en förfrågan om ytterligare semester i vår, i samband med att det kommer en liten fröken hit, att jag bara kommer att jobba 1 vecka mellan Thailand och valpsemestern! =) Vad lyxigt!
Sen får jag lite ljusglimtar då och då....kan ju ställa ut igen, vilket jag tycker är så kul, men som inte varit lönt med Sirius och hans överbett, kan jaktträna på ett annat sätt...får träna lydnad från grunden på ett operant sätt som jag inte kunde/visste om för 3,5 år sedan när jag började med S...., kan träna med andra hundar utan att först kämpa 30 min för att få kontakt.....(blir förhoppningsvis bättre med S också efter kastreringen)
S behöver inte vara ensam på dagarna och får en kompis att springa och busa med!
Ja, mycket glädje blir det!!! Tack snälla Lena för din förfrågan och förtroende! Jag som inte ens ville ha en valp ännu, har nu fått valpfnatt....
Namntankar...
Meya, Sally, Milly, Allis, Ella.....Just idag lutar det åt Meya, men imorgon kan det vara annat....

Att kastreringen har satt sina spår märks framförallt på grannhunden Trassel. Han ser inte ens Sirius längre, ignorerar honom totalt! Kanske är rädd att det smittar om man tittar på honom, bäst att låta bli.....
Sirius i sin tur blir också konfunderad över Trassels reaktioner, försöker få kontakt....morrar,gnäller, viftar för fullt på svansen...inget hjälper, han har blivit osynlig...

I morgon är det fredag igen, och på lördag bär det av till Övik, för melodifestival och för att få beskåda nyaste kusinen Brolle! Får så fina bilder skickade till mig av min syster:


Visst är han söt!

Kommentarer

Postat av: Syster yster

Publicerad 2010-02-05 14:41:47

Tycker hon ska heta Brollina ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela