bayarna

MEYA BIR PÅ SSRK´S VÄNNÄS UTSTÄLLNING!

Publicerad 2010-09-06 21:24:05 i Allmänt,

Är så stolt över lilla Meyas utställningsresultat i helgen! Snälla Lena (chefen) tog med Meya till utställningen när jag själv var i Stockholm och sprang tjejmilen. Men som hon sa "så hade även slaven en slav" och matten till Meyas fina bror ställde lilla damen i ringen!



Nina och Meya





Stilstudie



Domare: Ragnild Uhlin "Kennel Almanza"



Alla bilder har jag fått av Lena Hägglund. Tack för dem!

Meyas fina kritik:
Mkt tilltalande tik med vackra linjer och härlig attityd och viftande svans. Mkt vackert feminimt huvud, trevligt uttryck. Lång torr välansatt hals. Korrekta vinklar. Passande benstomme. Välkroppad. Bra bakställ. Pararella drivande rörelser. Med utmärkt resning. Utmärkt päls och temperament.

BIR valpklass 2, BIS-3!


Själv var jag ju som sagt och sprang tjejmilen, sprang och sprang... jag sprang/gick om vartannat.
Var förkyld och väldigt otränad, det fanns ingen ork! Men jag tog mig runt på 78 minuter, och då var jag på toan också efter vägen...=)
Men det var en mycket trevlig helg med trevligt sällskap och mycket skratt!
Vi hann shoppa både inne i stan och på IKEA i Barkaby, så mycket att jag höll på få övervikt trots att jag åkte med nästan tom resväska ner.... Men det var mkt som jag ville köpa till stugan från IKEA när jag ändå var där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela